ردیف

اهداف جزئی و رفتاری از درس خرس کوچولوکتاب فارسی پایه دوم ابتدایی

1

اهداف جرئی و رفتاری

اهداف شناختی

1) دانش آموز قادر است به خوبی از روی متن بخواند)دانش).

2)دانش آموز بتواند مراقبت از خود را فرا بگیرد(درک و فهم)  

3) دانش آموز می تواند مفهوم درس را به صورت شفاهی بیان کند(دانش).

4)دانش آموز بتواند درس را مطالعه کند و خلاصه کند(فهمیدن)

5) شناسه ها را با ضمایر مختلف با نمودار نشان بدهد(تجزیه و تحلیل) .

6) برای واژه های داخل متن متضاد بنویسند(ترکیب).

7 (بتوانند در مورد درس خرس کوچولو قضاوت کند(ارزشیابی).

2

اهداف عاطفی

1) دانش آموز می تواند تشخیص دهد پاکیزگی باعث محبوبیت او نزد دیگران می شود(ارزش گذاری)

2) دانش آموز می تواند میکروب را به عنوان یکی از عوامل اصلی بیماری زا بشناسد(سازماندهی ارزش ها)

3) می تواند با مفهوم و روش کار میکروسکوپ آشنا شود(ارزش گذاری) .

4)دانش آموزان در پایان درس یاد بگیرند به حرف بزرگ تر ها گوش بدهند(دریافت)

5)بتوانند به تصویر ارائه شده توجه و پاسخ بدهد(پاسخ دادن)

3

اهداف روانی و حرکتی

1)دانش آموز می تواندبه تنهایی کلمات یک نقطه ای را پیدا کند.(عادی شدن عمل)

2)دانش آموز می تواند با توجه به راهنمای از روی متن بخواند.(مشاهده و تقلید)

4) پاکیزگی را یکی از اصول و ارکان اصلی زندگی خود قلمداد کند(سرعت و دقت)

5)دانش آموز می تواند  برای کلمات درس ، واژه های مترادف پیدا کند.(سرعت و دقت) .

6) دانش آموزعلائم نگارشی را در متن درس پیدا می کند(هماهنگی حرکات)

4

اهداف رفتاری

1) دانش آموز باید بتواند درس گذشته را به خوبی از روی کتاب  بخواند (حیطه شناختی (

2 (در فعالیت های گروهی شرکت کند و به کار گروهی علاقه مند باشد .

( حیطه عاطفی (

3) نسبت به گروه احساس مسئولیت کند . ( حیطه عاطفی (

4)  باید مطالبی در مورد بهداشت و پاکیزگی بداند . ( حیطه شناختی (

5) برای کلمات داخل متن مترادف پیدا کند . ( حیطه حرکتی (

1)حوزه شناختی:اهداف آموزشی را مشخص می کندو دانش آموز باید بتواند اطلاعات را در ذهن بسپارد مثل تعریف اصطلاعات- معانی لغات و ....  2)حوزه عاطفی:به احساس نگرش و انگیزش قدردانی و ارزش گذاری از این قبیل مربوط می شود..3)حوزه روانی و حرکتی:به حرکات و اعمال ماهرانه ی چون نوشتن؛تایپ کردن؛ورزش کردن وبیشتربا جنبه ی حرکاتی سرو کار دارد!!!

موضوع:اهداف شناختی/عاطفی/روانی و حرکتی از فارسی سوم ابتدایی

ردیف

اهداف جزئی و رفتاری از درس فداکاری کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی

1

اهداف جرئی و رفتاری

اهداف شناختی

1)دانش آموز بتولاند متن را روان بخواند.

2)دانش آموز مطالعه و هم خوانی را یاد بگیرد.

3)دانش آموز باید کلمات مر بوط به عنوان درس را مشخص کند.

2

اهداف عاطفی

1)دتنش آموز بتواند در فعالیت های گروهی شرکت کرده درباره درس نظر بدهد.

2)به سوالات مطرح شده درس با دقت پاسخ های مناسب بدهد.

3)دانش آموز باید نسبت به فداکاری علاقه مند شود.

4)دانش آموز باید علاقه ی شهامت و شجاعت در خود بپروراند.

5)در دانش آموز روحیه ی ایثار و شجاعت تقویت شود.

6)در دانش آموز مهارت ارتباط اجتماعی تقویت شود.

3

اهداف روانی و حرکتی

1)نام تعدادی از افراد فداکار منطقه ای خود را فهرست کند.

2)با ذکر مثال اهمیت و ارزش فداکاری هم نوعان خود را بیان کند.

3)با کامل کردن یک جملهکاربد استفاده از بدل را نشان دهند.

4)برای هر کلمه واژه ی مترادفی را ذکر کنند.

5)با توجه به تصویر دو جمله مرتبط با آن را بنویسد.

6)دانش آموز باید بتواندکلمات یه نقطه ای را از دو نقطه ای جدا کند.

4

اهداف رفتاری

1) دانش آموز باید بتواند درس گذشته را به خوبی از روی کتاب  بخواند (حیطه شناختی (

2 (در فعالیت های گروهی شرکت کند و به کار گروهی علاقه مند باشد .

( حیطه عاطفی (

3) نسبت به گروه احساس مسئولیت کند . ( حیطه عاطفی (

4)مهارت های چهارگانه در دانش آموزان تقویت شوند. ( حیطه شناختی (

5) برای کلمات داخل متن مترادف پیدا کند . ( حیطه حرکتی (

1)حوزه شناختی:اهداف آموزشی را مشخص می کندو دانش آموز باید بتواند اطلاعات را در ذهن بسپارد مثل تعریف اصطلاعات- معانی لغات و ....  2)حوزه عاطفی:به احساس نگرش و انگیزش قدردانی و ارزش گذاری از این قبیل مربوطمی شود..3)حوزه روانی و حرکتی:به حرکات و اعمال ماهرانه ی چون نوشتن؛تایپ کردن؛ورزش کردن وبیشتر جنبه ی حرکاتی سرو کار دارد!!!

 

 

موضوع:اهداف شناختی/عاطفی/روانی و حرکتی از فارسی اول ابتدایی

ردیف

اهداف جزئی و رفتاری از درس مهتاب کتاب فارسی پایه اول ابتدایی

1

اهداف جرئی و رفتاری

اهداف شناختی

1)دانش آموزان با صدای هــ آشنا شوند.

2)دانش آموزان با نشانه ی هــ و صحیح نوشتن  هــ آشنا شوند.

3)دانش آموزان نعمت های خدا از جمله(ماه – ستاره – حیوانات از جمله آهو) بتوانند مشخص کنند.

4)دانش آموزان بتوانندچند تا از نعمت های خداوند را نام ببرند.

5)چند کلمه که صدای هــ در وسط آن ها باشد را بگوید.

6)مهتاب را تعریف کند.

2

اهداف عاطفی

1)دانش آموز تمرین های که به او داده می شود با رغبت انجام دهد.

2)دانش آموز باید به درس مهتاب علاقه نشان بدهد.

3)کوه و قله را درس نشان دهد.

4)کلمات را درس های دیگر که نشانه ی هــ دارند پیدا کرده و منظم کند.

5)باید بتواند در مورد ماه و مهتاب و ستاره پاسخ بدهد.

3

اهداف روانی و حرکتی

1) دانش آموزان بتوانندکلمات دیگری را نشانه ی هــ دارند در درس را پیدا کنند.

2)دانش آموزان بتوانندبا کلمات که هــ دارند جمله بسازند.

3)دانش آموزان بتوانند

3)بتواند کوه و قله را روی برگه به تصویر بکشد و رنگ کند.

4)باید بتواند کلماتی که ه یا هــ دارند را بیان کند.

4

اهداف رفتاری

1) دانش آموز باید بتواند درس گذشته را به خوبی از روی کتاب  بخواند (حیطه شناختی (

2 (در فعالیت های گروهی شرکت کند و به کار گروهی علاقه مند باشد .

( حیطه عاطفی (

3) نسبت به گروه احساس مسئولیت کند . ( حیطه عاطفی (

4)محل قرار گرفتن صدای هــ در جدول را مشخص کند. ( حیطه شناختی (

5)از متن درس کلماتی که صدای هــ در وسط کلمه دارند را پیدا کند. ( حیطه حرکتی (

1)حوزه شناختی:اهداف آموزشی را مشخص می کندو دانش آموز باید بتواند اطلاعات را در ذهن بسپارد مثل تعریف اصطلاعات- معانی لغات و ....  2)حوزه عاطفی:به احساس نگرش و انگیزش قدردانی و ارزش گذاری از این قبیل مربوطمی شود..3)حوزه روانی و حرکتی:به حرکات و اعمال ماهرانه ی چون نوشتن؛تایپ کردن؛ورزش کردن وبیشتر جنبه ی حرکاتی سرو کار دارد!!!

موضوع:اهداف شناختی/عاطفی/روانی و حرکتی از فارسی پنجم ابتدای

ردیف

اهداف جزئی و رفتاری از درس داستان یک بیمارستان کتاب فارسی پایه پنجم ابتدایی

1

اهداف جرئی و رفتاری

اهداف شناختی

1)توانایی انجام فعالیت های زبانی مربوط به درس را نام ببرند.

2)دانش آموزان بتوانند از روی درس بخوانند.

3) پندهای اخلاقی درس که احترام گذاشتن به دانشمندان است را بیان کنند.

4)نحوه ی حفظ پاکیزگی محیط زیست خود نام ببرند.

5) روحیه ی مشارکت و همیاری را به صورت گروهی انجام دهند.

2

اهداف عاطفی

1) به سوالاتی که از طریق روش کارایی تیم طرح شده بتوانند جواب بدهند.

2)دانش آموز بتواندکشف کند بیمارستان یک مکان برای درمان بیماران است.

3)دانش آموز نتیجه می گیرد در بیمارستان دکتر و پرستار است.

3

اهداف روانی و حرکتی

1)دانش آموزبتواند وظایف دکتردر بیمارستان را بگوید.

2)دانش آموز با دقت و سرعت خلاصه متن درس را می گوید.

3)دانش آموز می داند که محمد بن زکریا رازی دانشمند بزرگ بیمارستان را ساخت.

4)دانش آموز یاد می گیرد که طبیب جای که هوای پاکیزه تری دارد ملاک ساختن بیمارستان قرار داد.

4

اهداف رفتاری

1) دانش آموز باید بتواند درس گذشته را به خوبی از روی کتاب  بخواند (حیطه شناختی (

2 (در فعالیت های گروهی شرکت کند و به کار گروهی علاقه مند باشد .

( حیطه عاطفی (

3) نسبت به گروه احساس مسئولیت کند . ( حیطه عاطفی (

4)  باید مطالبی در مورد دانشمندان بداند . ( حیطه شناختی (

5) برای کلمات داخل متن مترادف پیدا کند . ( حیطه حرکتی (

1)حوزه شناختی:اهداف آموزشی را مشخص می کندو دانش آموز باید بتواند اطلاعات را در ذهن بسپارد مثل تعریف اصطلاعات- معانی لغات و ....  2)حوزه عاطفی:به احساس نگرش و انگیزش قدردانی و ارزش گذاری از این قبیل مربوطمی شود..3)حوزه روانی و حرکتی:به حرکات و اعمال ماهرانه ی چون نوشتن؛تایپ کردن؛ورزش کردن وبیشتر جنبه ی حرکاتی سرو کار دارد!!!

موضوع:اهداف شناختی/عاطفی/روانی و حرکتی از فارسی چهارم ابتدایی

ردیف

اهداف جزئی و رفتاری ازدرس پرچم ایران کتاب فارسی پایه چهارم ابتدایی

1

اهداف جرئی و رفتاری

اهداف شناختی

1)دانش آموزان با پرچم ایران آشنا می شوند.

2)بتواند هر یک از رنگ ها را به عنوان نماد توضیح بدهد.

3)بتواندشناخت علامت وسط پرچم ومفهوم آن را کشف کند.

4)دانش آموز باید با مفاهیم سه رنگ پرچم ایران آشنا بشود.

5)دانش زآموزان باید با کلمه الله اکبر دور پرچم و با مفهوم آن آشنا شوند.

2

اهداف عاطفی

1)برای شناخت پرچم به عنوان نشانه ی وجود هر کشور علاقه نشان بدهد.

2)باید در ددانش آموزان حس میهن دوستی تقویت شود.

3) دانش آموز باید پرچم کشور های دیگر را تشخیص بدهد.

4)بتواند بگوید که پرچم کشور ها با متفاوت می باشد.

5)دانش آموز باید به درس پرچم سه رنگ ایران رغبت نشان بدهد.

3

اهداف روانی و حرکتی

1)بتواند پرچم ایران روی پارچه به تصویر بکشد.

2)بتواند کلمه وسط پرچم الله را به نحو احسن رنگ کند.

3)بتوانند پرچم ایران را به عنوان نشانه ی ملی بشناسند.

4)دنش آموز فرق پرچم ایران را با کشور های دیگر را پیدا کند.

5)دانش آموز باید نقش پرچم را روی پارچه حک و بدوزد.

4

اهداف رفتاری

1) دانش آموز باید بتواند درس گذشته را به خوبی از روی کتاب  بخواند (حیطه شناختی (

2 (در فعالیت های گروهی شرکت کند و به کار گروهی علاقه مند باشد .

( حیطه عاطفی (

3) نسبت به گروه احساس مسئولیت کند . ( حیطه عاطفی (

4)  احساس علاقه و احترام را به پرچم نشان بدهند. ( حیطه عاطفی(

5)بتوانند نقش پرچم را روی پارچه حک کنند و بدوزند. ( حیطه حرکتی)

1)حوزه شناختی:اهداف آموزشی را مشخص می کندو دانش آموز باید بتواند اطلاعات را در ذهن بسپارد مثل تعریف اصطلاعات- معانی لغات و ....  2)حوزه عاطفی:به احساس نگرش و انگیزش قدردانی و ارزش گذاری از این قبیل مربوطمی شود..3)حوزه روانی و حرکتی:به حرکات و اعمال ماهرانه ی چون نوشتن؛تایپ کردن؛ورزش کردن وبیشتر جنبه ی حرکاتی سرو کار دارد!!!

موضوع:اهداف شناختی/عاطفی/روانی و حرکتی از فارسی ششم ابتدایی

ردیف

اهداف جزئی و رفتاری از درس ستایش کتاب فارسی پایه ششم ابتدایی

1

اهداف جرئی و رفتاری

اهداف شناختی

1)دانش آموز با اهمیت ستایش کردگار آشنا می شود.

2)دانش آموز با حسن آغاز معنوی در شروع کار آشنا می شود.

3)دانش آموز می تواند از نعمت های کردگار بیان کند.

4)دانش آموز می تواند تحمدیه در زندگی مشخص کند.

2

اهداف عاطفی

1)دانش آموز به به بحث و تفکر انتقادی علاقه مند می شود.

2)در دانش آموز توانایی اظهار نظر در جمع و تقویت انتقاد پذیری ایجاد می شود.

3) دانش آموز می تواند ایجاد رابطه ی مطلوب اجتماعی برقرار کند.

4)دانش آموز با حمد و ستایش پروردگار علاقه مند می شوند.

3

اهداف روانی و حرکتی

1)دانش آموز می تواندقدرت بیان و استدلال را در خود تقویت دهد.

2)دردانش آموز تجزیه و تحلیل  و تصمیم گیری خو می گیرد.

3)در دانش آموز قدرت رهبری در گروه تقویت می شود.

4)دانش آموز با سرعت  و دقت بالا کلمه خوانی می کند.

5)دانش آموز در گروه بدون راهنمای همخوانی می کند.

4

اهداف رفتاری

1) دانش آموز باید بتواند درس گذشته را به خوبی از روی کتاب  بخواند (حیطه شناختی (

2 (در فعالیت های گروهی شرکت کند و به کار گروهی علاقه مند باشد .

( حیطه عاطفی (

3) نسبت به گروه احساس مسئولیت کند . ( حیطه عاطفی (

4)  باید مطالبی در حمد و ستایش کردگاربداند . ( حیطه شناختی (

5) برای کلمات داخل متن مترادف پیدا کند . ( حیطه حرکتی)

1)حوزه شناختی:اهداف آموزشی را مشخص می کندو دانش آموز باید بتواند اطلاعات را در ذهن بسپارد مثل تعریف اصطلاعات- معانی لغات و ....  2)حوزه عاطفی:به احساس نگرش و انگیزش قدردانی و ارزش گذاری از این قبیل مربوطمی شود..3)حوزه روانی و حرکتی:به حرکات و اعمال ماهرانه ی چون نوشتن؛تایپ کردن؛ورزش کردن وبیشتر جنبه ی حرکاتی سرو کار دارد!!!

 

 

 

موضوع:اهداف شناختی/عاطفی/روانی و حرکتی از فارسی چهارم ابتدایی

ردیف

اهداف جزئی و رفتاری از درس کوچ پرستو ها کتاب فارسی پایه چهارم ابتدایی

1

اهداف جرئی و رفتاری

اهداف شناختی

1) شگفتی های طبیعت را بشناسد.

2) با کوچ و مهاجرت پرندگان آشنا شود.

4) خصوصیات فصل بهار را بیان کند.

6)وظایف پرنده نر و ماده را شرح دهد.

5) علّت کوچ پرندگان را بیان کند.

6) دلیل کوچ انسانها را بیان کند.

2

اهداف عاطفی

1) مشکالت و خطراتی را که پرندگان در هنگام کوچ دارند محاسبه می کند.

2)کاربرد غریزه در جانوران رابا نمودار نشان می دهد.

3)چند مورد از شگفتی های طبیعت را طبقه بندی می کند.

4)عظمت و قدرت پروردگار را تشخیص دهد.

5)به شناخت علتّهای کوچ پرندگان عالقمند شود.

3

اهداف روانی و حرکتی

1) نخستین کارهای پرندگان را پس از بازگشت به نمایش در می آورد.

2)دانش آموز درک می کند که هوش و دانایی را خداوند به پرستو ها داده است.

3)دانش آموز می داند که عشایر به دلیل یافتن چراگاه کوچ می کند.

4

اهداف رفتاری

) دانش آموز باید بتواند درس گذشته را به خوبی از روی کتاب  بخواند (حیطه شناختی (

2 (در فعالیت های گروهی شرکت کند و به کار گروهی علاقه مند باشد .

( حیطه عاطفی (

3) نسبت به گروه احساس مسئولیت کند . ( حیطه عاطفی (

4)  باید مطالبی در مورد عظمت و قدرت پروردگار بداند. ( حیطه شناختی (

5) برای کلمات داخل متن مترادف پیدا کند . ( حیطه حرکتی (

1)حوزه شناختی:اهداف آموزشی را مشخص می کندو دانش آموز باید بتواند اطلاعات را در ذهن بسپارد مثل تعریف اصطلاعات- معانی لغات و ....  2)حوزه عاطفی:به احساس نگرش و انگیزش قدردانی و ارزش گذاری از این قبیل مربوطمی شود..3)حوزه روانی و حرکتی:به حرکات و اعمال ماهرانه ی چون نوشتن؛تایپ کردن؛ورزش کردن وبیشتر جنبه ی حرکاتی سرو کار دارد!!!

 

 

موضوع:اهداف شناختی/عاطفی/روانی و حرکتی از فارسی اول ابتدایی

ردیف

اهداف جزئی و رفتاری از درس کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی

1

اهداف جرئی و رفتاری

اهداف شناختی

1)دانش آموزان باید دری را روان بخواند.

2)دانش آموز باید با صدای (اٍ)آشنا شود.

3)بتواند چند کلمه که با صدای شروع و خاتمه پیدا می کنند را مثال بزند.

4)بتواند صدای (اٍ) را روی کارت نمایش بدهد.

5)نوشتن چهار شکل(اٍ) را بیان کند.

2

اهداف عاطفی

1)باید به سوال استخر چگونه جای است را پاسخ بدهد.

2بتواند نکات ایمنی را در استخر توضیح بدهد.

3)باید بتواند به تمریناتی که به او می دهیم به رغبت انجام دهد.

4)باید به درس او علاقه نشان بدهند.

5)بتواندبا نشانه ی تدریس شده یک کلمه بگوید.

3

اهداف روانی و حرکتی

1)بتواند صدای( اٍ) را در جدول رنگ کند.

2)بتوانندچند کلمه که صدای آخر آن (اٍ) داشته باشد را بنویسند.

3)با کلمات داده شده جمله بسازد.

4)بتواند چند کلمه که صدای (اٍ) در اول کلمه است را بگوید.

5)بتواند از روی جدول الفبا نشانه ی که تدریس شده را پیدا کند.

4

اهداف رفتاری

1) دانش آموز باید بتواند درس گذشته را به خوبی از روی کتاب  بخواند (حیطه شناختی (

2 (در فعالیت های گروهی شرکت کند و به کار گروهی علاقه مند باشد .

( حیطه عاطفی (

3) نسبت به گروه احساس مسئولیت کند . ( حیطه عاطفی (

4)استخر را در تصویر کتاب مشخص کند .( حیطه شناختی (

5)برای نشانه ی گفته شده کلمه بسازند. ( حیطه حرکتی (

1)حوزه شناختی:اهداف آموزشی را مشخص می کندو دانش آموز باید بتواند اطلاعات را در ذهن بسپارد مثل تعریف اصطلاعات- معانی لغات و ....  2)حوزه عاطفی:به احساس نگرش و انگیزش قدردانی و ارزش گذاری از این قبیل مربوطمی شود..3)حوزه روانی و حرکتی:به حرکات و اعمال ماهرانه ی چون نوشتن؛تایپ کردن؛ورزش کردن وبیشتر جنبه ی حرکاتی سرو کار دارد!!!